Heldag

Idag följde vi med svägerskan och hennes kille då de köpte en bil i sollentuna, det verkade vara en rätt så bra bil så hoppas den nu är det.

I familjen har vi kommit till ännu en milstolpe, lillan slutade med blöjor igår och det har gått jätte bra. Nu vid läggdags bad hon om en men när jag sedan tog fram ett par mimmi trosor så försvann genast de tankarna, hoppas hon är torr även i natt. Fortsätter detta lika bra hela veckan så får hon gå utan till dagis nästa vecka och det blir nog en prövning tror jag, det blir även nya lekkamrater för henne och nya fröknar eftersom de ska göra om förskolan och ha en storbarnsavdelning och en för små barn. Jag ville sätta lillan på den för stora barn för att hon snart ändå skulle behöva byta men ångrar mig lite nu för jag tror att hon blir en av de yngsta eller kanske tom yngst och kan då ha svårt att hänga med de större barnen. Hon är en sån tjej som leker ganska lugnt och gärna själv så oftast passar hon bättre ihop med de yngre, vi får se hur det går....

I morgon kör hobbet igågn igen och håller väl igång hela helgen, from nästa vecka börjar skolorna och då antar jag att det blir full fart.
På mån börjar vi lydnadskursen jag och nelly, gud vad spännande, ska hon sedan bo hos oss så måste vi har mer pli på henne. Efter denna kurs tänkte jag mig att vi skulle börja med agility, jag tror både hon och jag skulle tycka att det är roligt men det vet vi ju inte förrän vi provat det.

Nu är det dasg att slänga sig framför tvn och slappa lite. Tjingeling på er....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0