Arbetsförmedlingen luras!

Idag var jag och lillan in till stan och jag skulle anmäla mig arbetslös hos arbetsförmedlingen, jag trodde naivt att det skulle gå fort så jag tog inte med något speciellt till lillan. det slutade med en väntetid av 40 min och en halvt irriterad 2,5 åring som satt och skrek "pippi långstrump" och sjung tillhörande visa. Runt ikring oss satt ca 50 andra människor och väntade på sin tur som verkade allt mer iriiterad på oss men vad ska jag göra åt saken då????? alltså folk mäste lära sig att stänga av vissa ljud, herre gud vad tror de jag gör när det är full fart här hemma? Efter en tid fick vi iaf komma fram till en kvinna som bokade in mig till ett besök och lämnade in min anmälan, en sak undrar jag dock, HUR MÅNGA HAR HON LURAT IDAG? först skrev hon ned fel tid på mitt papper om mitt besök, sedan visade det sig att det även var fel dag hon skrivit ned, hur inkompitent kan man va? Och det är dem som ska ta hand om mina ärenden för att jag ska få tillgång till min a-kassa mm! Jag tar gärna hennes jobb istället om det ska fungera på detta vis!

Efter detta gick vi och käkade lunch med en vän och hennes dotter, därefter åkte vi och köpte lite nya fiskar till akvariet och lite hårspännen mm. Nu ikväll ska vi bara ta det lugnt och halvsova på soffan så v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0