Genombrott

För de flesta som känner oss vet att vi har haft lite svårt med pottträningen med lillan då hon väldigt ofta är sjuk och då vill vi inte hålla på att bråka med sådant. Efter att vi kom hem från Östersund 1/1 har det dock gått väldigt bra, hon fick en liten paus då när vi var där uppe och nu verkar det som om hon fått ett genombrott inom detta område. Bara en gång sedan vi kom hem har hon kissat i byxorna och det är ändå på 5 dagar plus att idag nyligen ropade hon från toaletten, hon har satt sig där SJÄLV helt otroligt, hon är sååååå duktig.
Innan jag fick barn så kunde jag inte tro att det skulle vara så mycket att hålla koll på, lära och försöka inspirera. Nu sedan strax innan jul så försöker vi lära henne de flesta färger, det går ganska bra hon har fel ibland men jag börjar tro att det är för att få uppmärksamhet. Vi börjar även försöka lära henne formen så som "rund som en boll" eller "fyrkantig som kub" osv, det roligaste är ju nästan att även jag tycler det är kul, det är så roligt att se henne bara mata in informationen vi ger henne och ibkand även använda den emot oss men oftast med oss. Igår kom A på det geniala att "oj hon växer" joo hon är stor nu sa jag och snart förstår hon nog allt vi säger, jäklar vilken blick jag fick av henne, jag kom på då att hon har nog länge förstått vad vi pratar om så nu blir det till att prata mer privata saker efter att hon somnat tror jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0