Måndag morgon

Fy tusan, jag somande ca 04 inatt och skulle upp kl 06 för att åka med bilen till verkstaden. Det här var en sådan morgon då man bara vill slänga sig i sängen igen när man kommit hem. Jag tog mig i kragen iaf och började ringa efter jobb, det första stället kunde behöva en tim anställd, det är ju precis det jag vill så man slipper jobba ärslet av sig, så det verkar ganska lovande hoppas han ringer upp. Andra stället jag ringde till blev jag glatt överraskad på, kvinnan som varade var jätte trevlig, annars brukar jag få höra i spydig ton "jaha du söker jobb du ja" så tack vare henne känns denna dag genast lite bättre. Chefen där skulle ringa upp senare så där vet jag ännu inte om jag kan bli erbjuden några tim.

A-Kassan fortsätter att tjorva, varför får man olika besked beroende på vem man pratar med? jag har inte stämplat på 3 år (var under graviditeten sist) och fick veta att jag bara kunde fortsätta där jag slutat om jag uppfyllde kriterierna och det konstaterade vi att jag gjorde. Nu ska de göra en ny uträkning av någon underlig anledning så vem vet nu när jag kommer få några pengar? Åh jag hatar det här!

Idag såg jag något sååå sött, vår ena katt har så långt hår under tassarna att det sticker ut ca 2 cm mellan tårna när hon står, hahaha inte så underligt att hon halkar runt på parketten emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0