Tillbaka redan

Nu har jag lagt lillan och satt igång lite mat, det blir grytstek. Jag tycker för övrigt att jag är en ganska bra kock men det kanske alla tycker om sig själva? Egentligen skulle jag vilja vara vegetarian men jag är så barnsligt förtjust i kött. Anledningen skulle vara hur djuren behandlas och att jag tror jag skulle må bättre av en köttfri kost. Jag är en sån där överviktig, sockerberoende latmask som gör tappra försök emellanåt men som slutar i katastrof. Nu för tiden tränar jag iaf ganska mycket på gym men där emellan är jag väldigt lat och stoppar säkert i mig alldeles för mycket kalorier för att det ska vara i närheten av hälsosamt.
Idag har det inte hänt mycket, lillan hade feber igår och det är -11 grader ute så vi håller oss inne. Vi började måla lite men det slutade med att hon hade penseln i munnen och målade både det ena och det andra i köket med fingrarna. Jag städade undan och satte på en film åt henne och själv satte jag mig här, det slutade med att det var saft över hela vardagsrumms golvet och hon grät av trötthet. Jag fick då börja skura och duscha henne och sedan somnade hon i mitt knä och här är jag nu..... Jag har förresten diskat en disk i maskinen och städat kattlåda också så det kanske kan räknas som en något aktiv dag eller?
Nu ska jag sluta skriva för om det är något jag tycker är tråkigt så är det långa inlägg, det kanske är min lathet som slår till då, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0