Midsommarafton

Idag fick jag vara ledig Tjoohooo vad skönt. Dagis ringde igår och sa att lillan hade ont i magen så jag var laddad för en uppesittarnatt full av kräkningar men det gick visst hastigt över när hon fick komma hem, hmm undra om det är lite taktik där från hennes sida.....
Idag har vi cyklat i regnet, snart kan lillan cykla på sin tvåhjuling själv =) vi här även förvandlat gräsmattan från tema djungel till tema golfbana och det var nog på tiden. Jag hinner knappt med något längre när jag jämt är på jobbet!
Idag hittade vi ett till hus vi vill titta på men det tar väl ett par dagar innan vi får reda på när nästa visning är, spännande ska det bli iaf.
Snart ska vi åka till F&L och lilla M och grilla, vi bakar en paj att ta med men först måste vi kolla om det är ätbar så A får vara testpilot, blir den äcklig lämnar vi den hemma. Min favorit är äppelpaj men idag blev det rabarber för tyvärr äger jag inga äppelträd och det känns för jobbigt att åka till affären.

Igår var en helt sjuk dag, jag garva hela tiden och jag var så himla trött att de enklaste sakerna inte gick att utföra, som tur är fick jag lite sovmorgon i morse, lillan sitter i sängen mellan oss och tittar på barnkanalen så då kan man sova vidare ett tag. Vid 10 kanske eller nått kom grannen och banka på så då fick vi inte ligga kvar, det blev frukost i solen bestående av macka, nyplockade jordgubbar =) och blåbärssoppa, åh vad jag älskar utomhusfrukostar.

Idag har lillan varit jätte duktig me att gå på pottan, inte en droppe i byxorna än så länge så detta verkar vara en bra dag, tyvärr kommer det sämre dagar då det inte går lika bra, hon har även prövat vara utan blöja på dagis och det har gått bra.

Nu är det dags att sätta fart igen....... Tjingling på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0