Badhuset

I Lör hade jag och lillan väldigt tråkigt så vi tog och åkte till badhuset, det var första gången för mig på badhuset i eskilstuna och först gången överhuvud taget för lillan. Vi badade i ca en tim, det tycker jag räckte. Jag blev lite förvånad över hur litet det var jag trodde det skulle vara större, dessutom hade de inte skillda omklädningsrum för män och kvinnor utan man fick gå in i ett litet bås och byta om, lite bökigt men det funkade väl. Vi kommer nog åka dit fler gånger men nästa tur blir  nog till örebro där de har ett stort badhus vad jag hört.
I sön sedan så samlades vi ett par fam här utanför och grillade korv till lunch, en hel drös med ungar sprang runt och lekte och vi hade jätte trevligt. På em åkte vi till et par vänner och blev bjuden på middag, trots att jag inte skulle äta så mycket så blev det ändå en hel del, L lagat väldigt god mat!
För den som känner mig vet att jag kämpat med min vikt ett bra tag nu, i fre fick jag äntligen den hjälp jag länge viljat ha och hoppas med denna hjälp gå ned iaf 15 kg. En av mina önskningar vore att lillan någon gång får ett syskon men det skulle aldrig gå med den övervikt jag har nu så det är bara att bita ihop och göra sitt bästa nu när vi vet hur vi kan behandla min sjukdom. En stor stor tyngd föll från axlarna samtidigt som jag grät hejdlöst över att jag vet hur närmsta framtiden kommer se ut. Men ÄNTLIGEN har jag fått hjälp av kompitent personal som vet vad de pratar om!

Idag har lillan varit hemma med mig och vi var ute i det fina vädret i två omgångar, annars har allt bara varit tråkigt. Jag har också sökt 5 jobb och igår 3 så det blir 8 st hittills denna vecka, nu finns det nog inga fler och man får leta för att finna de som finns kvar. ska söka runt lite till nu innan jag gör kväll framför tv´n. Ha det så gott allahopa. Tjingeling.....

Kommentarer
Postat av: denise

hej j! va längesen! är komvuxtiden över för dej också nu?

kul o läsa lite om ditt liv. vad är det för slags arbeten du söker/kan tänka dej? kan det vara intressant att jobba på en juste städfirma med möjlighet till arbetsledning och ansvar?...



kramar!/d

2009-03-24 @ 12:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0