Sportiga jag

I fre så lånade vi hem lillans hund och jag fick mig en regäl långpromenad på kvällen. Igår begav vi oss ut i skogen för att springa, ca 5 km senare var vi hemma och sista biten ville knappt benen bära, jag skulle gissa att ca hälften gick att springa då det var isfläckar överallt. Idag tog vi en mini promenad på morgonen och senare ska vi ut och då tar jag lillan på ryggen med mig. Denna hund är ganska ouppfostrad och vid detta tillfälle har jag ont i båda händerna och i ryggen tack vare hennes dragande. Vi har dock tränat ganska mycket på det och hon går betydligt mycket bättre än i fre. Vi får låna hem henne oftare för att träna antar jag, jag fårstår inte hur svärfar orkar gå med henne, han måste vara urstark!

Idag hade jag helt glömt att ställa om klockan så jag trodde kl var 8 när jag vaknade och tänkte att det är ju lugnt kl är ju inte alls mycket än jag behöver inte ha brottom idag. Grannen påminnde mig om vilken tid det  egentligen var och genast fick jag väldigt brottom att gå hem för att väcka familjen, jag har lyckats med en av dem, gissa vem som inte vill gå upp!

Nu ska vi sätta lite fart här hemma så vi komer igång, först promenaden sen en dusch och sen åker vi och lämnar tillbaka vovven, vi skulle även bli bjuden på smörgåstårta MUMS sen får vi se var vi gör resten av dagen, Kanske lagar jag klart cykeln så jag kan ut och cykla en sväng, den står nu på köksbordet och det behöver vi ju till annat. Tjingeling på er.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0