Var ska jag börja?

Det händer mycket nu på dagrna, jag och lillan har varit ute och gått i skogen, hon lyckades givetvis somna och sov i princip hela tiden så hon missade hela promenaden.


I sön ramlade lillan av sin tripp trapp stol och stukade stortån och skrapade upp den. Vi var till doktorn i går för att försäkra oss om att inget allvarligare hänt, dagen höjdpunkt var ett plåster som hon fått för att sätta på tån efter att hon badat på kvällen. Foten har för övrigt full rörlighet idag (var nog tack vare plåstret).


Igår upptäckte jag min fina guppy hane ligga på ett blad med VÄLDIGT svullen buk och flämtade, han såg ut att må väldigt dåligt och jag misstänkte buksot, efter en dissikering av honom är jag dock inte längre lika säker, hur som haver så hade han nog inte överlevt ändå så det var nog bra att jag gjorde slut på lidandet.




Till sist så har vi idag varit hos svärmor som fyller 60 år och firat henne. Jag slängde ihop en bukett innan vi for dit och är ganska nöjd med den, hon blev jätte glad. Hennes present kommer på fre men jag skriver inte vad det är här ifall någon läser detta och skvallrar =)
På vägen hem därifrån plockade vi lite tussilago, nu är det verkligen vår =)

       

Nu är det dags att skicka lillan i säng. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0