Förkylda

Även vi har drabbats av höstens första stora förkylning, lillan var hemma hela förr förra veckan men är inte helt bra än, jag började bli smått förkyld jag också då men det bröt ut regält först i fredags, nu har det inte blivit något jobb sedan i lör för jag är helt avtrubbad, var in till stan idag och lämnade igen en bok på biblioteket och köpte lite träningskläder till lillan så nu sitter jag hemma med feber.

I sön var vi såååå trötta och gubben var upptagen med sina bilar så vi åkte till kina restaurang, så underbart att få riktigt god mat serverad, dyrt var det också 125:- men då åt vi av samma rätt och tog hem det vi inte orkade så det räckte till en måltid till, förstår inte hur de tänkt att man ska äta upp allt det där själv. Nu är det ju iofs så att jag inte får i mig så mycket åt gången, det har börjat trycka lite på magsäcken och illamåendet vill inte riktigt ge sig så jag vill inte äta mig proppmätt.

Idag då så åt vi på corner, jag fick nästan i mig hela min hamburgare och hälften av stripsen, de har verkligen godaste glutenfria hamburgaren som går att köpa ute, sedan höll vi på att leta ihjäl oss efter träningskläder. Dressen fanns inte på bild men det är en rosa träningsdräkt från stadium, jätte fin med byxor och jacka i sådant glansigt tyg typ adidas, men den som fanns från adidas fanns bara upp till 3 år så det var jätte tråkigt. Hittade även en dress från puma men den hade lite vitt på sig och då dög den inte!

Så här ser skon ut iaf


Hon fick en rosa vattenflaska också så nu är vi ready to GO!

Just nu sitter lillan i badet, hon kan verkligen vara där i timmar, jag provade bada med henne igår, brukade göra det förrut men nu så ledsnade jag på en gång och ville bara upp, vi lekte iaf ett skepp kommer lastat med hennes båt och givetvis sjöjunfru som är tydligen ett måste när man badar...



Här är en snabbbild på hur mycket magen har växt, kvalitén är ju inte det bästa med webkameran...



Man börjar känna sig lite otymplig och klumpig, har gått upp nästan 2 kg nu och är i vecka 24, tiden går otroligt fort jag tyckte det var nyss som jag ringde gubben (han var på semester då) och berättade vilken dag vi gått häften och det är ändå över tre veckor sedan, varje gång jag blinkar så har det gått ett dygn tror jag.

Nu ska jag försöka få upp den lilla envisa bråkstaken ur badet och övertala henne att det är dags för sänggående, hur bra det nu kommer gå. Kram på er Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0