koka saft

Det är in lätt att komma på vad man ska göra med lillan för att hon inte ska ha tråkigt, vi valde därför att plocka lite bär hemma hos svärmor och sedan när vi kom hem så gick familjen ut i skogen och plockade blåbär, detta kokade vi sedan saft på.

Processen


Silning


1,6 L härligt god nygjord saft och lillan hade jätte kul, absolut värt det. Nästa gång tänkte vi prova göra cironsaft eller vad vi nu hittar på.


Mormor äntligen har jag kommit så långt att jag har planerat blommorna som du fixade när vi var på parken zoo, tycker de vart ganska fina faktiskt.


Familjen är just nu på väg till vimmerby och Astrid Lindgrens värld, tyvärr måste vissa stanna hemma och jobba =( men jag måste verkligen få ihop så mycket timmar som möjligt innan jag börjar gå hemma. Tanken är att jag ska orka jobba 7 veckor till men foglossningarna gör det inte lätt för mig, ska iaf försöka bita ihop och får tänka att jag kommer gå hemma över ett år sedan.

Magen växer och bebis ska nu vara färdigbakad så när på att den ska svälla några kg, allt ska iaf vara färdigt. Det är inte långt kvar till den veckan då den faktiskt kan överleva om den skulle få för sig att titta ut men peppar peppar den verkar inte ha lika brottom som lillan hade, fortfarande inga förvärkar.......såå skönt. Nästa vecka är det tid hos BM igen då kommer vi få lyssna på hjärtljuden, lillan tyckte det var ett konstigt ljud sist vi hörde det hihi

Nu är det dags att göra sig iordning för svart väntar jobbet.... Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0