Oetiska abortmotståndare

Jag har uppmärksammat något som jag skrivit om på ett forum, detta lästes av en kvinna på Aftonbladet som kontaktade mig för en intervju, detta var vad jag hade skrivit.

"Förra veckan såg jag en lastbil som hade STORA bilder på foster som hade blivit bortaborterade, jag är gravid och ganska känslig, jag var när att kräkas!
Jag blev riktigt förbannad och undrar hur man kan få åka runt i städer med sådana bilder, jag är glad att jag inte hade min dotter med mig så hon hade sett dessa bilder. På lastbilen stod även att "Abort är mord"  och "Alla har rätt till ett liv".

Tänker då dessa människor på de stackars flickor/kvinnor som blivit våldtagna som resulterat i en graviditet? Vissa flickor kanske bara 13 år gamla och kanske även väntar barn med en familjemedlem!

Kvinnor som äter mediciner som inte går ihop med en graviditet men som måste äta dem för att själva överleva?

Kvinnor vars liv hänger på en skör tråd om de blir gravida pga hjärtproblem eller annat?

Jag tror att de flesta kvinnor mår väldigt dåligt över att ta ett beslut att göra en abort (har aldrig gjort en själv) men jag tycker det är bra att vi har en möjlighet till att göra ett sådant val. Jag tycker också att fler kvinnor ska ha den rättigheten (andra länder).

Istället för att trycka upp bilder i ansiktet på folk av döda foster borde vi kanske propagera för preventivmedel, avhållsamhet och kanske visa bilder som dessa under sexualundervisningen så att unga kvinnor får se konsekvenserna av vad att inte skydda sig kan leda till, då har man iaf ett val att titta bort.

Dessa bilder vill jag aldrig se igen men riskerar det var och varannan dag jag är på mitt arbete!"


Diskussioner om detta verkar har blivit jätte stort vilket i sig är jätte bra men jag tycker att de använder fel metoder.



Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0