Vi bakar

När vi har tråkigt hemma så brukar vi baka, i fre blev det muffins och hallongrottor, det mesta är härmed slut! Nä så här är det, muffisarna gör jag av en mix eftersom den ska vara glutenfri, pulvret delar jag på och blandar den ena med citronsaft och rivet citronskal och den andra med kakao. Sedan blandade jag det i en spritser och spritsade ut smeten i formarna så det blir fina mönster, på detta sätt så får man bort mycket av den konstgjorda smaken. Hallongrottorna gjorde vi av jyttemjöl och det blev super bra men jag måste bättra på receptet lite till nästa gång, det är väl bara att exprimentera tills det blir bra. Kola har jag kokat och i helgen (inte konstigt att man inte går ned i vikt vaa?). Igår åkte vi till ikea och där hittade gubben kolapåsar för 15kr/st och jag  ville ju också ha kola men nu är jag nog mättad på socker ett tag. Anledningen att det mesta tagit slut är för att vi farit runt och fikat idag och då tar jag med mig det mesta för att bli av med det så jag kan baka mer. Det är väldigt tråkigt att gå hemma, hoppas min arm börjar fungera snart.

Här är våra muffins


Hallongrottor men som ni ser så spricker de när man trycker ut dem så jag ska prova ett annat sätt nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0