Idag sjunger fåglarna

Det var bara så härligt att få höra fågelsång idag när jag klev ur bilen här hemma, det har varit tyst ett bra tag nu men ÄNTLIGEN. Innan vi flyttade hit där vi bor så bodde vi inne i stan där det var ständigt buller och matos från restauranger. Första morgonen vi vaknade här den 1 Maj såg man björkarna utanför fönstret som höll på att slå ut sina blad och hörde fågelsång, det kändes såååå rätt att lillan får växa upp så istället för i bullret i stan. Jag såg ett program på tv för 1,5 år sedan ungefär där de berättade att endast ca 1 av 10 småfåglar överlever om vintern är kall men skulle ha större chanser om de hade mer mat, jag som då så lägligt snart skulle fylla år önskade mig ett fågelhus av svärmor och svärfar, jag har nyss varit och fyllt på mat i detta fågelhus och hängt upp en talgboll, hoppas fåglarna blir glada nu.

Nu  har jag jobbat lör, sön, mån, tis, ons och ska jobba i morgon tror jag, snart börjar det bli dags för en dags paus. Som tur är så har jag fått en riktigt bra körning som jag har hela veckan så jag klagar inte, man känner sig fortfarande pigg när man kommer hem.

Det går bra med min gluten, mjölk, soja, ägg och citrusfria diet, jag har börjat komma i underfund med att det är tametusan mjöl i allt! visseligen finns det många andra bra produkter men det är väldigt svårt att hitta snabbmat eller liknande ifall man skulle glömma matlådan hemma. Jag får helt enkelt leva på frukt, grönt och kött vilket inte är helt fel egentligen. Nu är det dags att ställa klockan och vila lite innan det är dags att åka tillbaka till jobbet. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0