Jobbar och kokar kola

Jaa ni vet ni som känner mig att jag kan verkligen inte följa ett recept, jag bara MÅSTE ändra liiiite i det, tro mig jag har försökt att göra precis som man ska men det går inte, så igår var det dags att koka kola, som vanligt så hade jag inte riktigt alla ingredienser man skulle ha så jag fick improvisera, receptet blev,

75 g smör
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 droppe vaniljessens
1,5 dl vatten
0,5 dl sirap

Kokade allt i ca 45 min och hällde sedan upp, det blev SUPER f-n vad jag är bra alltså!
Eftersom jag börjar inse vad som finns i det vi köper i affären så ska jag försöka mig på att göra allt vi ska äta så naturligt som möjligt, numer gör vi sorbé av bär här hemma istället för glass.

Igårkväll avslutades veckan på jobbet, det var rätt skönt att jobba kväll och då tog gubben en chans och bjöd hem några grabbar så fick de sig en ölarkväll.

Måste bara säga Ewe jag var nära att godkänna dina kommentarer, hur tokigt hade inte det blivit?
Duktigt Per se det artar sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0