Vissa föräldrar än fan dumma i huvet

Gud vad jag är less på föräldrar som inte tänker efter ett skit! Jag blir ständigt irriterad på föräldrar när jag jobbar som låter sina barn springa runt i bussen när jag kör eller sätter dem i stolen längst fram där det är en meter fram till glasrutan framför, VAD HÄNDER OM JAG MÅSTE TVÄRNITA? jo barnet slår sönder ansiktet mot glasruntan och vems fel är det då? MITT KANSKE! Varför inte låta barnen sitta kvar i vagnen? mycket säkrare!!!!! Vissa verkar inte förstå att barnen inte alltid behöver få som de vill, är jag barnets mamma eller deras kompis?

En sak till som gör mig irriterad är att lillan har en kompis som flyttat in granne här, denna kompis har en storasyster som ständigt ger sig på lillan helt utan anledning. Jag har frågat flera gånger varför eller om lillan gjort något men får aldrig något svar. Det började med att lillan kom hem flera gånger och grät och sa att denna storasyster rivit och nypit henne, hon hade också märken efter detta men jag visste inte hela historien så jag tog inte så allvarligt på detta. När jag en dag satt ute utan att barnen såg mig så satt lillan och luktade på någora blommor hon plockat, då kommer denna storasyster fram till henne och börjar riva henne, lillan säger självklart ifrån men tjejen fortsätter. Lillan börjar till slut att gråta och kryper ihop men tjejen fortsätter, när jag börjar inse att något är väldigt fel så ser tjejen att jag kommer mot dem, då springer hon upp på toaletten och låser in sig, när jag sett vad hon åstakommit på lillan blir jag så jäkla förbannad att jag kan knappt prata, jag går och skäller ut tjejen och åker sedan botr för att lugna ner mig.

Nästa gång de leker så hade denna storasyster bett lillan gå och lägga sig i buskarna som är fulla med brännässlor, jag tackar gud för att hon inte lyssnade!

Dagen efter var lillan uppe hos dem och lekte, när jag hämtade henne för kvällen hade något kastat hennes sko på taket (undra vem det kan vara)?

Förra veckan innan vi skulle åka bort gick lillan ut, hon hann vara ute i ca 1 min innan jag tittade ut för att säga till att hon inte fick sätta sig i sandlådan, då såg jag att storasystern höll i lillans arm, lillan kom sedan springande till mig och berättade att storasystern tagit hennes armband.

Återigen fick jag gå och skälla på familjen, storasystern har ljugit varenda gång jag komfromterat henne, familjen säger ingenting utan lotsas som om inget händer, tjejen har aldrig bett om ursäkt, en gång ritade hon en teckning där det stod förlåt som jag sedan fick läsa (fann den i brevlådan) tycker inte det räknas som en ursäkt.

Nu blir både lillan och hennes kompis drabbad för de verkar inte få leka med varandra längre, STARK JOBBAT FÖRÄLDRARNA, storasyster beteer sig som ett svin men de som får ta smällen för det är lillan och hennes kompis.

Lillan var och frågade häromdagen om hennes kompis fick leka, hon fick svaret att kompisen inte var hemma, konstigt nog så kom hon utrantandes ur lägenheten ett tag efteråt, hur ska man kunna lära barnen något om man ljuger för dem? Otroligt att de fått fyra barn, kanske har de ledsnat på uppfostring och kör med fria tyglar, det blev väl kanske för många barn att ta hand om?

Jag väntar fortfarande på en ursäkt från denna familj som beteet sig som idioter men nu vänder de ryggen mot när vi kommer. Funderar starkt på att polisänmäla detta ifall lillan blir påhoppad igen så att det finns dokumentation, kanske socialen skulle behöva få veta det också, tycker inte att storasystern beteer sig normalt, hon mår nog inte så bra.

Det är mycket möjligt att det hänt mer saker som jag inte fått reda på, jag säger inte att min dotter är en ängel men jag iaf försökt att ta reda på om hon betett sig illa och hade hon gjort så här mot någon som är hälften så gammal som henne så hade hon definitivt fått veta hur man inte ska betee sig... Jag hade vakat över henne som en hök för att hon inte ska göra om sitt beteende, men alla är väl inte lika stränga som jag är antar jag.......


Förövringt så växer magen , jag hade väldens växtvärk igår på jobbet och det pickar och pickar och pickar där inne. Igår jobbade jag 9 tim och 37 min, mycket av den tiden var väntetid, det pickade och pickade och pickade i magen, som en hackspett unge känns det som, tänk om det kommer ut en hackspett, vad förvånad jag skulle bli =)
Det börjar helt klart bli mer liv inne i magen, på förra ul kröp den bara ihop och gömde sig. På ons ska vi göra ett nytt, vi får se då hur vild den är.

dags att vila lite innan jobbet. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0