Lillan är sjuk

Ja allt började förra veckanmd att hon var lite snorig så hon fick vara hemma tor och fre från dagis men hon verkade inte må särskilt dåligt. I sön åkte vi till Linköping och allt var frid och fröjd men hon ville inte ha nån mat utan levde på bullar istället, jag orkade inte bråka om det då. På vägen hem skulle vi köpa lite mat men hon ville inte ha då heller och hon började hosta ganska kraftigt. Väl hemma tog jag tempern på henne som var 37,4 så hon fick lite alvedon och hostmedicin. Det är nämligen så att hon får aldrig lite feber utan den skjuten i höjden och hon börjar kräkas och krampar om man inte hinner med. Det blev mån och hon verkade bättre så vi åkte och shoppade mat, detta skulle vi inte gjort! Hon blev tvärdålig när vi var hemma, jag fick i henne en korv med bröd på coop och lite annanas hemma annars bara vatten. Jag kastade henne i ett bad för att kyla ner henne, hon var även uttorkad i huden så jag droppade i lite olivolja, det var uppskattat. När jag väl fick henne i säng hade hon en temp av 39,7 och då hade hon ändå suttit i ett kallt bad och fått alvedon nån timma tidigare. FAN tänkte jag och petade i henne mer alvedon och cocillana och tog fram iprenen ifall inte febern skulle ge sig men hon blev bättre och somnade. Jag fick börja städa och tvätta det hon hade spytt ner innan jag fick henne  badet och ställde kl på 6 timmar framåt så jag kunde gå upp i natt och ge mer febernedsättande, det hanns inte. 30 min innan jag satt klockan kom hon gående, grät och skakade, jag gick tillbaka med henne in till sängen där hon började kräkas, FAN igen, bytte i sängen, tvättade av henne och i med alvedon, satt sedan bredvid henne tills hon somnade. Idag verkar hon piggare men har fortfarande feber, hon vill inte äta, inte heller dricka blåbärssoppa men jag fick i henne en glass. Funderar på att åka och köpa coca-cola för det brukar gå i men vill inte gärna gå ut med henne innan febern gett sig.

Igår på coop hittade vi en otroligt söt liten sak som jag var tvungen att köpa, tyckte lite synd om henne också att hon var lite hängig och då ska hon ju skämmas bort lite =)


Visst är den fin..... nu kan lillan bära sina kläder till och från dagis själv =)

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Per Wihlborg

Jag gillade väskan den var verkligen söt

2010-03-10 @ 23:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0