Snabbmat hemma

Idag kom jag hem efter ett långt arbetspass och fick veta att jag skulle laga middag, F-N tänkte jag, jag var så trött att jag knappt ville stå upp. Jag lyckades leta fram en fläskytterfilé ur frysen sedan hittade jag vitkål, annanas och honungsmelon, jag stekte köttet i skivor med allkrydda, vitlök, salt och svartpeppar, rev vitkålen och hackade ner frukten, lite beasås till och Viola! så hade vi en supergod middag på 30 min med inbyggd efterrätt, Toppen. Kom fram till att det skulle ta lika länge att beställa och åka och hämta en pizza (för att jämföra något) därav benämningen snabbmat.

Imorgon är det dags att gå till frissan sedan ska det jobbas igen, långt pass imorgon också men det ordnar sig jag får sova när jag blir gammal. Nu ska jag umgås med min man som jag inte gjort på länge. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0