Kroppen VS. Viljan

Ibland är ingenting som man tänkt sig. Åkte hem från jobbet för två veckor sedan pga att jag mådde fan, kom fram till att det antagligen var en förkylning. Hade lite feber, kräktes lite och "vanliga" förkylningssymptom. Men så i tis så small det bara till! Över 39°C får ner den till 38,4°C om jag tar TVÅ Alvedon, med en tablett händer ingenting. Åker givetvis till läkaren, tar mig knappt dit själv för det snurrar så mycket i huvudet men får skjuts av en änglagranne, hon ställer alltid upp, hon är bra vän hon. De kommer inte fram till vad det är för fel på mig, jag lämnar prover som ska analyseras över helgen och får veta resultaten på mån. Nu sitter jag alltså här med feber, känslan av att åka karusell och fullspäckad av utslag pga febern! Jättefint! Jag är lite piggare idag dock, är på benen och har kunnat äta något. Total viktnedgång sedan i tis -2 kg men de kommer nog tillbaka ganska raskt när jag blir piggare.

Har pratat med familjen, mormor och moster har planer att hälsa på Tjoohoo, det var på tiden! Bott här nu i över nio år och ännu är det ingen som kommit för att hälsa på. Mamma har haft vägarna förbi ett par gånger i jobbet och tittat in på vägen, pappa var in en sväng när de hälsade på hans svärmor och sedan kom de flesta givetvis på vårt bröllop så jag ska inte klaga.

Husletandet har vi lagt på is, ekonomin ser inte ut att bli så stabil framöver så vi avvaktar för att se vad som händer med räntor mm sedan skulle det inte skada att spara ihop mer pengar heller. Vi blir fast i denna trångbodda skjul ett tag till =(

Upptäckte häromdagen att vårt datarum lukar fördjävligt, jag har alltid tyckt att det luktar illa i denna lägenhet men har inte fattat vad det kommer ifrån, nu vet jag från vilket rum det är iaf, frågan är nu bara vad det är som luktar. Borde kanske ringa någon sanerare så de får kolla att vi inte har mögel i väggarna eller något för nått är inte helt ok här inne.

Nu ska jag snurra vidare på min dag. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0