Idag rann bägaren över

Min dotter kan driva mig till vansinne, vi är ständigt i konflikt med varandra, jag gör verkligen allt för att försöka vara pedagogisk och inte gapa, skrika eller skälla på henne. Igår förklarade jag åter igen att " jag är inte din kompis eller syster, jag är din mamma och du är sex år, du ska göra som jag säger och inte tjafsa emot!" Ja mamma blev svaret, bra tänkte jag :)
Jo tjena!
Dagen började med att hon inte ville kliva upp, frukosten var väldigt utdragen så vi blev sena, igen!
Eftersom det var skogsdag behövdes överdragsbyxor, bra bara att köpa då på vägen till fritids. Lillan var inte ett dugg nöjd...
Dags för hämtning, gick smidigare än det brukar, det skulle bara tjatas om att lekas med den och den....
Ut till farmor och farfar där ville hon inte stanna länge, börjar tjata om att åka hem, vi åker till jobbet och ska städa bilen, inte mycket hjälp fick jag :( hem skulle hon inte iaf!
När vi skulle åka så är hennes mössa borta, den fick hon i morse!!! Igår fick hon ett halssmycke, den är borta, förra veckan försvann ett par solglasögon dagen efter att hon hade dem, nu blev jag så jäkla arg så jag SKREK, Massor!
Hon skulle in på en snabbdusch och sen isäng, hon tampas med håret märker jag, när jag kollar så är håret fullt av skum, ungen har tvålat in håret och inte sköljt riktigt, in i duschen igen då och jag får tvätta med schampo och balsam. Efter den föning och YES! Ungen är i säng PUST...
Vovvens tur att få uppmärksamhet, han får mat och promenad, tillbaka inne blir han borstad med ryktborste, den älskar han :) en dentastix måste duktiga vovven få, en liten blir får katten. Vovven slurkar sig på några sek, kissen måste döda sin först! Det gick så fort då en griseknorr åker fram, vovven tackar på alls sätt han kommer på, höger tass, vänster, höger, vänster och båda. Han lugnar till slut ner sig och går lägga sig och vänta tills jag säger att han får ta den, SUPER SUPER duktigt vovve :)

Nu håller jag på att somna, höres vid ett annat tillfälle, Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0